הדפסה
נוירולוג מוביל מארה"ב עובד יחד עם צוות רופאים מהודו למציאת טיפול לאוטיזם בילדים באמצעות תאי גזע מדם טבורי.

ד"ר מייקל צ'ז, חלוץ בטיפול באוטיזם ואפילפסיה, ממכון Sutter Neuroscience Institute בקליפורניה שבארצות הברית, סיפר לכתבים בקולקטה כי הינו שותף לבנק תאי גזע  CordLife Sciences India לביצוע מחקר קליני בילדים בהודו לטיפול בילדים אוטיסטים.

אוטיזם הינו הגורם המוביל כעת בתחלואה נוירו-התפתחותית בילדים. על פי הנתונים האחרונים שפורסמו, יותר ילדים מאובחנים כיום כלוקים באוטיזם מאשר בעבר, ביחס של אחד מתוך 160 ילדים ברחבי העולם הסובלים מהפרעה על הרצף האוטיסטי.

ד"ר צ'ז אמר כי מתבצעים מספר מחקרים ברחבי העולם כדי לחקור את השפעות תאי גזע מדם טבורי אשר להם פוטנציאל לשקם פעילות מוחית באנשים עם הפרעות דומות.

בשנת 2012, ד"ר' צ'ז וצוות המחקר שלו חקרו מקרים של 31 ילדים אוטיסטים בין הגילאים 2-7 אשר הדם הטבורי שלהם נשמר עם לידתם. כל ילד קיבל עירוי של תאי גזע, ומצבם הרפואי נבחן לאחר כל טיפול. הרופאים הבחינו בשיפור משמעותי בפרמטרים כגון רמת IQ, דיבור, דפוסי התנהגות ומיומנויות חברתיות. התצפית הקלינית לאחר העירוי השני מתוכננת בהמשך.

"התוצאות של שימוש בתאי גזע מדם טבורי מעודדות עד כה. למרות שהתוצאות הסופיות של המחקר יגיעו בתוך ארבעה עד שישה חודשים, הבחנו בשיפור אצל ילדים המשתתפים במחקר", אמר ד"ר' צ'ז ששהה בקולקטה לצורך עבודה על המודלים יחד עם הרופאים שיסייעו לו במחקר.

"זהו צעד ראשון ומוצלח. אנו מצפים בקוצר רוח ובתקווה לתוצאות הסופיות של המחקר. יש לי בת חורגת הסובלת מאוטיזם. אני רואה את הבעיה מזווית אישית. חבל שהדם הטבורי שלה לא נשמר", שיתף ד"ר' צ'ז.

אם המחקר יתברר כמוצלח, הטיפול עשוי להפחית מוגבלויות ולשפר את איכות חייהם של מיליונים, הוא הוסיף.

הוא סיפר שבהודו הוא משתף פעולה עם רופאים לשימוש חלוצי בתאי גזע עצמיים מדם טבורי לטיפול באוטיזם בילדים.

דם טבורי הנותר בחבל הטבור ובשלייה לאחר לידתו של תינוק, הינו מקור עשיר בתאי גזע המטופויטים, אשר להם שימוש מוכח בטיפול בלמעלה מ- 80 מחלות כולל סוגי סרטן מסוימים והפרעות דם.

לכתבות בנושא:
http://timesofindia.indiatimes.com/city/kolkata/A-gift-from-California-for-autistic-kids-in-city/articleshow/46639668.cms
וכן
http://zeenews.india.com/news/health/health-news/international-expert-join-hands-with-indian-firm-for-autism-treatment_1564982.html
וכן
http://www.pharmabiz.com/NewsDetails.aspx?aid=87464&sid=2